logo Iberian Mice Forums

Our forums

We organize professional Meeting Forums in different Spanish or Portuguese regions, bringing meetings & incentives suppliers from the host destination into contact with meeting planners from the key markets across Europe.

With expertise and creativity we give our events a unique local flavor, presenting the most comprehensive MICE offer of a particular Iberian tourist area. All with a special touch, great care to detail and personalized attention.

Organizamos Meeting Forums profesionales en diferentes regiones de España y Portugal, poniendo en contacto a proveedores del turismo de reuniones e incentivos del destino sede del evento, con meeting planners de los principales mercados emisores de Europa.

Ponemos toda nuestra experiencia y creatividad al servicio de una determinada zona turística ibérica, presentando su oferta MICE de la forma más completa. Todo con una alta calidad, cuidado del detalle y atención personalizada.

Who attends our Forums

The supply: Local MICE service providers like hotel groups, individual hotels, DMCs, conference centres and exhibition halls, unusual venues, outdoor and teambuilding companies, convention bureaus and tourist boards.

The demand: MICE buyers from all over Europe from the following categories: Event Agencies, Corporate Companies and International Associations.

Quién participa en nuestros Forums

Por parte de la oferta: Proveedores de servicios MICE locales como cadenas hoteleras, hoteles individuales, agencias receptivas, palacios de congresos, venues especiales, convention bureaux y patronatos de turismo.

Por parte de la demanda: Compradores de productos MICE de toda Europa de las siguientes categorías: Agencias de Eventos, Empresas y Asociaciones Internacionales.

How our events work

During 2 half-days suppliers are guaranteed 18 pre-scheduled face-to-face meetings with the buyers of their choice. Each appointment lasts 20 minutes. Each hosted buyer has a meeting desk and suppliers move around according to their schedule of appointments.

Throughout the Forum we provide many networking opportunities during the scheduled social program including lunches, dinners, cocktail receptions and team-building activities.

Furthermore we give buyers the choice to register for our previous famtrip program, starting 2 days prior to the official Meeting Forum, to gain a deeper knowledge of the destination’s best venues and facilities to hold meetings and incentives.

Cómo funcionan nuestros eventos

Durante 2 mañanas de trabajo garantizamos a los proveedores 18 citas one-to-one preestablecidas con los compradores de su elección. Cada entrevista tiene una duración de 20 minutos. Cada comprador invitado tiene asignada una mesa, a la cual acuden los proveedores según su agenda de citas.

A lo largo del Forum proporcionamos múltiples oportunidades de networking durante el programa social, que incluye almuerzos, cenas, cocktails y actividades de teambuilding entre compradores y vendedores.

Además ofrecemos a los compradores la opción de registrarse en el programa de famtrip previo, que comienza 2 días antes del Meeting Forum, dándoles la oportunidad de conocer de primera mano los mejores recursos del destino para organizar sus reuniones o incentivos.

Not only are the Meeting Forums important. We also offer an after-event service, promoting direct contact with all buyers and suppliers to survey the satisfaction and business arising from the Forum.

No sólo damos importancia a las jornadas de trabajo; también ofrecemos un servicio posterior a las mismas, manteniendo el contacto directo con todos los asistentes para hacer seguimiento de su satisfacción y de los negocios surgidos del Forum.

IBERIAN MICE FORUMS   Mobile: +34 610 215 645 / +34 686 363 166
C/ L'Hospital, 4    Tel./Fax: +34 971 701 128
08001 Barcelona - Spain